גדי רוזן - הורות ומשפחה

עקבו אחריי בפייסבוק

גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות היא תקופה המהווה צומת בחייו של אדם, צומת של קבלת החלטות, התמודדות עם אתגרים חדשים, שינויים פיזיים, רגשיים וקוגניטיביים, בליל רגשות ואמונות, בניית זהות אישית, מינית וחברתית. צומת שמחבר בין הילדות לבגרות, אזור ביניים בין תלות לאחריות.

על המתבגרים להתמודד עם מטלות ומולטי-ציפיות, של החברה, של ההורים, של המסגרות ובעיקר שלהם עצמם. מרבית המתבגרים מצליחים להתמודד ו"לשרוד" את התקופה אך יש רבים שלא מצליחים להחליק את הקשיים והמורכבות ונזקקים לסיוע והכוונה חיצונית כדי לעבור את מסע ההתבגרות בשלום.

אני מאמין שבעזרת אימון והקניית כלים רגשיים, תקשורתיים ופרקטיים כל מתבגר ומתבגרת ייצאו אל החיים עם תובנות, אמונה עצמית וביטחון אישי להתמודדות קלה ונכונה אל מול שאלות של מקובלות חברתית, תדמית גוף ומראה, סטאטוס ומעמד ותקשורת אל מול ההורים.

אחת מנקודות התורפה של השלב הזה במסע, היא הקשר בין ההורים למתבגר. שני הצדדים נמצאים במצוקה ובפני תקופה מאתגרת, המבגרים חשים בודדים ומנותקים, הם לא מרגישים נאהבים או מוכלים ולעיתים אף מרגישים שאינם מקבלים אמפתיה והבנה מההורים. אלה, מצידם נמצאים בתקופת חיים מאתגרת משלהם, הם עסוקים בפרנסה וניהול בית, מגדלים ילדים נוספים ולעיתים אף תומכים בהורים מבוגרים, הם מצפים מבני הנוער לאמפטיה, תמיכה וסיוע וכאן נוצר הנתק.

המטרה שלי היא לייצר תקשורת מכילה ומכבדת בין ההורים ובין המתבגרים שלהם, לגרום להורים להתקרב ולראות את הילדים, להכיל את המצוקות והאתגרים העומדים בדרכם ולהעצים אותם ואת נפשם המתהווה.

בכדי לבנות ולתחזק מערכת יחסים יציבה, אמון הדדי ותקשורת מכבדת, חשוב להכניס גרם חיצוני מנוסה ומקצועי. מאמן המתמחה בליווי מתבגרים, כזה שידע להקשיב ולהכיל את מצוקותיו, להיות איש סוד אמיתי ולא "שליח של ההורים" אך ידע להעביר את המסרים גם להם. תהליך אימוני שכזה מתמקד בבניית אישיות המתבגר, מציאת כיוון ודרך, בניית חזון אישי, יעדים ומטרות וגיבוש פיסת עולם בוגרת ורצינית.

התהליך הוא מצב של 'WIN-WIN מכיוון ששני הצדדים רתומים לנושא ומחויבים לו, שני הצדדים יוצאים נשכרים ומאושרים, בני הנוער מקבלים את היחס האישי, ההכלה וההבנה לה הם זקוקים וההורים מקבלים את הילד או הילדה שלהם בחזרה.

המלצות

המלצות

גדי יקר,

מודה לך על תרומתך לעשייה החינוכית בביה"ס במשך 3 השנים האחרונות, על רגישותך הרבה ועל היותך קשוב לקשיי תלמידי ביה"ס, על תמיכתך בהם ועל כך שהובלת אותם בהצלחה רבה לקידום השגיהם הלימודיים ויעדיהם החברתיים והאישיים. ועל כך הרבה תודה!

שולמית זכריה, יועצת תיכון בן צבי



-----------------------------------------------------------------



גדי שלום רב,

הגעתי אלייך לשיחות אימון הורי כדי לשפר ולשנות את היחסים והתקשורת וההתנהלות הכללית ביני לבין בני המתבגר בן ה – 16.

זו הייתה תקופה של ויכוחים מריבות בלתי פוסקות וההתעלמות והניכור מצידו היו קשים וכואבים לי. הרגשתי שאנחנו הולכים ומתרחקים אחד מהשני ופחדתי שלבסוף אני יאבד אותו.

אני מודה לך על כך שהיית איתי ובשבילי בתקופה של בלבול ופחד, ועל ההקשבה הרבה, הסובלנות והיצירתיות, שבעזרתן הצלחנו יחד להתגבר על המשבר ביחסים וליצור מערכת יחסים חדשה נעימה וזורמת יותר.

אורית י.

-----------------------------------------------------------------



לגדי היקר,

בהתחלה כשהחלטתי להיפגש איתך הייתי בייאוש טוטאלי לגבי מה אני הולכת לעשות עם עצמי ולא יכולתי להבין ולגלות לבד מה היעוד שלי ומה אני רוצה מעצמי.

דבר אחד בטוח ידעתי שאני לא מאושרת ושאני לא מגשימה את עצמי.

אני מורידה בפניך את הכובע ומודה לך מאוד מאוד על כך שבשיחות שלנו אף פעם לא ויתרת לי ולא הרפת עד שאני אעמוד מול האמת שלי, אכיר בה ואודה בה-פשוט.

הצלת אותי מתסכול ופחד של שנים רבות.

אני בטוחה וסמוכה שתגרום לעוד הרבה אנשים להיות מאושרים-כל אחד ומטרותיו-אתה עוסק במלאכת קודש!!!

חגית

-----------------------------------------------------------------

כשמילה יוצאת אל חלל האוויר יש בה עוצמה ומשמעות רבה . לך רציתי לומר תודה !!! ליוית את נעם בגיל לא פשוט, גיל ההתבגרות .

לנעם היית סוג של משענת וממני הצלחת להסיר את הפחדים ורוב הדאגות וידעתי שגם ברגעים קשים ,תדע להנחות אותנו ולגרום שאלו יהיו ניסבלים.... מעריכה , ומודה לך מקרב לב על מה שהיית ותהיה תמיד עבורינו.

הגר

-----------------------------------------------------------------