גיל ההתבגרות
גיל ההתבגרות היא תקופה המהווה צומת בחייו של אדם, צומת של
קבלת החלטות, התמודדות עם אתגרים חדשים, שינויים פיזיים,
רגשיים וקוגניטיביים, בליל רגשות ואמונות, בניית זהות אישית,
מינית וחברתית. צומת שמחבר בין הילדות לבגרות, אזור ביניים בין
תלות לאחריות.
על המתבגרים להתמודד עם מטלות ומולטי-ציפיות, של החברה, של
ההורים, של המסגרות ובעיקר שלהם עצמם. מרבית המתבגרים מצליחים
להתמודד ו"לשרוד" את התקופה אך יש רבים שלא מצליחים להחליק את
הקשיים והמורכבות ונזקקים לסיוע והכוונה חיצונית כדי לעבור את
מסע ההתבגרות בשלום.
אני מאמין שבעזרת אימון והקניית כלים רגשיים, תקשורתיים
ופרקטיים כל מתבגר ומתבגרת ייצאו אל החיים עם תובנות, אמונה
עצמית וביטחון אישי להתמודדות קלה ונכונה אל מול שאלות של
מקובלות חברתית, תדמית גוף ומראה, סטאטוס ומעמד ותקשורת אל מול
ההורים.
אחת מנקודות התורפה של השלב הזה במסע, היא הקשר בין ההורים
למתבגר. שני הצדדים נמצאים במצוקה ובפני תקופה מאתגרת, המבגרים
חשים בודדים ומנותקים, הם לא מרגישים נאהבים או מוכלים ולעיתים
אף מרגישים שאינם מקבלים אמפתיה והבנה מההורים. אלה, מצידם
נמצאים בתקופת חיים מאתגרת משלהם, הם עסוקים בפרנסה וניהול
בית, מגדלים ילדים נוספים ולעיתים אף תומכים בהורים מבוגרים,
הם מצפים מבני הנוער לאמפטיה, תמיכה וסיוע וכאן נוצר הנתק.
המטרה שלי היא לייצר תקשורת מכילה ומכבדת בין ההורים ובין
המתבגרים שלהם, לגרום להורים להתקרב ולראות את הילדים, להכיל
את המצוקות והאתגרים העומדים בדרכם ולהעצים אותם ואת נפשם
המתהווה.
בכדי לבנות ולתחזק מערכת יחסים יציבה, אמון הדדי ותקשורת
מכבדת, חשוב להכניס גרם חיצוני מנוסה ומקצועי. מאמן המתמחה
בליווי מתבגרים, כזה שידע להקשיב ולהכיל את מצוקותיו, להיות
איש סוד אמיתי ולא "שליח של ההורים" אך ידע להעביר את המסרים
גם להם. תהליך אימוני שכזה מתמקד בבניית אישיות המתבגר, מציאת
כיוון ודרך, בניית חזון אישי, יעדים ומטרות וגיבוש פיסת עולם
בוגרת ורצינית.
התהליך הוא מצב של 'WIN-WIN מכיוון ששני הצדדים רתומים לנושא
ומחויבים לו, שני הצדדים יוצאים נשכרים ומאושרים, בני הנוער
מקבלים את היחס האישי, ההכלה וההבנה לה הם זקוקים וההורים
מקבלים את הילד או הילדה שלהם בחזרה.